چشم بندی

ساخت وبلاگ
پنجشنبه, ۱۰ اسفند ۱۴۰۲، ۰۷:۳۳ ق.ظ   اهمییت داده ها و جامعه ی آمارییکی از مهمترین عوامل تصمیم گیری داشتن مستندات و داده ها ویا منابعی است  که می توان به آن تکیه کرد . پشتوانه ای که براساس آن باید داوری کرد و یا پی گرفت. داده ها از چند جهت باید مورد دقت و مطالعه و بررسی قرار گیرند نخست؛ صحت و درستی دوم ؛ قابلیت ارزشیابی وارزیابی  سوم ؛ قابلیت راستی آزمایی و کار آزمایی چهارم ؛ قابلیت طرح موضوع پنجم ؛ اصالت وسندیت بنابرین داده ها در حقیقت منابع و مستنداتی شکاف ناپذیرند که در برابر نقد وعیبجویی  پایداری لازم را دارند. داده های علمی که مجموعه ای از گزارشات علمی در باره پدیده هاست. ارزش گزاری و اعتبار سنجی و راستی آزمایی آن باعث قوت و اعتبارآن گزارش شده و اسباب رسیدن به نقطه قوت و دگرگونی های مهم علمی  خواهد شد. جامعه ی آماری نیز از داده های قابل اعتنایی است که بر اساس تحقیقات علمی و میدانی و کار آزمایی های مستمر ودارای قابلیت راستی آزمایی است واز این داده ها نیز می توان برای برنانه ریزی های کلان و خرد و تعیین و گزینش و انتخاب و... استفاده کرد و استناد جست.  اطلاعات جامعه آماری است که بر اساس تحقیقات میدانی باهدف آمار گرفتن و تجزیه و تحلیل صورت می پذیرد  که برای نفی و اثبات طرح علمی  بکار می آید و تکیه کردن به این داده ها از لوازم کار است. استناد وهویت اسناد جامعه آماری به علمی بودن و دقت در تهیه آمار واطلاعات و داده های ان است.   منابع ورفرنس ها یکی از مهمترین داده های اطلاعاتی منابع و رفرنس هایی است که  در باره دانش های گوناگون بعنوان کتاب و مقالات مورد تائید مجامع معتبرعلمی وپژوهشی قرار گرفته اند و استناد به آن بر رونق و اعت چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 15 تاريخ : چهارشنبه 23 اسفند 1402 ساعت: 20:00

بدنبال تبلیغات اخیر برخی از رسانه های رسمی درباره فرزند آوری و ایجاد خانواده های جوان‌پر جمعیت و پس از آن اخبار مهاجرت یکی از این خانواده ها به کشور عمان برای کار و زندگی ... و همچنین تبلیغات چند همسری و تبعات آن وتناقض و تضاد تبلیغات و  تشویق با بسترهای موجود تبعات زیانباری  دراین باره بوجود آمده است که با اصل عزت و آرامش و رفاه مغایر است.به نحوی باید گفت که این گونه از تبلیغات خاص  بیشتر به  فریب و گمراهی شباهت دارد تا واقع گرایی و حقیقت موضوع. فریب دادن  و گمراه کردن؛اصلی ترین عنصر و عنوان مجرمانه ای است که امروزه در شرح کالا و خدمات و یا رفتارهای انگیزشی وجود داردتبلیغات دروغین انواع کالاهایی که ضمن  تهی بودن از حقایق ، باعث زیان جانی و مالی و روانی برای مردم است.به نظر می رسد که ایجاد انگیزش و پویش تکثر فرزند آوری  و چند همسری بدون در نظر گرفتن بسترها و تبعات آن جرم باشد.زیرا در فقه هر گونه فریب و تدلیسی که باعث زیان  به اشخاص حقیقی و حقوقی گردد  و با واقعیت موجود تطابق نداشته باشد جرم‌محسوب می شود!فریب در ازدواجفریب در انتخاب شغل و سرمایه گذاریمشاوره های غلط و فریب در انتخاب روشهای راهبری و راهبردی مانند  روشهای آموزشی. روشهای نگرش. و تصمیم گیری و برنامه ریزی های کلان  ...فریب در ایجاد انگیزه و انگیزه سازی های واهی. و ایجاد خطای ادراکی و راهبردی رفتاری نکوهیده و بلکه مجرمانه است.در واقع فریب و تدلیس در هرچیزی جرم است و عقد و قرارداد را باطل می کند.فقه و حقوق اساسی ما می گوید  فریبکاری و گمراه سازی عمل مجرمانه ای است. و فریبکار مستحق تعقیب قضایی است! راهها و روشها و مشوق های بهتری با ایجاد و چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 14 تاريخ : چهارشنبه 23 اسفند 1402 ساعت: 20:00

فراخوان نیازمندی بسم الله الرحمن الرحیم الشَیطانُ یَعِدُکُمُ الفَقر و یَأمُرُکُم بِالفَحشا و اللهُ یَعِدُکُم مَغفِرةً مِنهُ و فَضلا...!   بقره ۲۶۸شیطان از هر طبقه ی فکری و فرهنگی و اقتصادی و  اجتماعی و... انسان ها به نیاز مندی های کاذب فرا می خواند و از سویی دیگر فراخوان خداوند از انسان ها برای آمرزش ولطف دو روش مرسوم برای تبلیغات انتخابات زندگی بشری است!دریچه نیازمندی های انسانی به حسگرها و آستانه های حسی او متصل است.  حسگرهایی همچون چشم برای دیدن  و گوش برای شنیدن  و  زبان برای چشیدن و بینی برای بوییدن ولامسه برای لمس کردن و دل برای درک و فهم نامحسوسات عاطفی و... در انسان وجود دارد.پیرو آن مسئولیت حس گرها نیز مشخص گردیده است که حضرت حق در سوره اسرا می فرماید: و لاتقف مالیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا ! سوره اسرا 36 گوش و چشم و دل و همه دریچه ها مسئولیت هایی دارند که باید پاسخگو باشند و این مسئولیت ها به علت توان تکلیف نسبت به مطالباتشان محرز می گردد. چشم می خواهدکه که از دیدنی ها آگاه شود و یا از آن لذت ببرد.گوش می خواهد شنیدنی هایی را بشنود و یاکالبد را به لذت برساند.لذت خواهی کالبد درواقع  توقع روحانی است . ارواح کوچک و نحیف کالبد گرایی بیشتری دارند و گمان‌می برند جاودانگی در  لذت خواهی های کالبدی است درحالی که لذت خواهی های بدوی کالبد یا وحاشت بشری آغازین کالبدشان را ضعیف تر و روح را حقیرتر و مایوس تر رها  می کند.حال اگر بازار توقعات انسان، نیازهایی باشد که روح را مایوس و افسرده کند انسان تحقیر می شود!و نیازمندی های کالبدیش را بیشتر و  بیشتر کند روح نیز محدود تر و حقیر تر  و محق چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 13 تاريخ : دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت: 16:06

سودای زندگیبخشهای مهم زندگی ام در روستا سپری شد. خوبی تولد و زندگی در روستا این است که درک انسان با درس عبرت ها و تمثیلات دم دستی بالا می رود! انسانها به آموزش ها و آزمون های مستمر نیازمندند. مطالعه و دقت در دیدن و شنیدن . حیواناتی مانند غاز و اردک که با ما زندگی می کنند طول عمری کمتر از دوسال دارند صد نسلشان را ماانسانها دیده ایم. اما خودشان نمی دانند در یک دهه گذشته پدر و پدر بزرگانشان از کجا آمده اند. وقتی به مسلخ کشانده می شوند، می گویند مارا نکشید ما که شما را نمی کشیم و اذیتی نمی کنیم اما قاتل به بیگناهیش نمی اندیشد و او را قربانی می کُند و تمام استخوانهایش را نیز می جود... انسان گمان‌می برد کیست؟ کیست که این همه خونها می ریزد؟ خون شتر و گاو و گوسفند و شتر مرغ و بوقلمون و غاز و مرغ و ماهی  را می ریزد تا از بافت بدنش تغذیه کند! خون تمساح و فیل و سگ و گرگ و شیر و ‌پلنگ و... می ریزد تا امنیت پیدا کند! خون همنوعانش را می ریزد چون او را نمی خواهد! انسان خونریزی را دوست دارد! به میمنت  و مبارکی و سور و لیمه ی هر چیزی گاوی و گوسفندی سر می بُرد. به عزا و بلا گردان  و فدیه هر کسی گاو وگوسفند سر می برد. به راستی که انسان با رفتارهایش خونریز ترین موجود دنیا است. اما امروز به این می اندیشیدم که قاتل ترین و سفاک ترین موجود دنیا انسان نیست.   به باکتری ها و میکروبها و ویروسهایی می اندیشم که جمعیت جهان را بارها مورد دستخوش خود قرار داده اند. امروز دریافتم که میکروب و ویروسها به انسان یورش می برند تا جانشان  را بستانند  مرگ های بزرگ و دسته جمعی براثر طاعون و تیفوس و کرونا رخ داده است آیا انسان گمان‌می برد که می تواند براثر مقاومت ویروسها و میکرو چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 10 تاريخ : دوشنبه 14 اسفند 1402 ساعت: 16:06

توانمندی ها وتاب آوری ها انسان موجودی با ویژگی های ارزشمند و بااستعدادهای بیشمارآفریده شده است. و آنچه که انسان را از سایر موجودات متمایزتر می کند استعداد آفرینشگری اوست .که این صفت را از آفریدگار خلاق به ارث برده است. از این رو انسان باتوجه به استعداد هایی که دارد همراه با محیط و مقتضیات آن مسیر پویندگی و بلوغ و پیشرفت وتکامل را می پیماید و به توانمندی می رسد. توانایی هایی که در اثر آموزش و تربیت ، بهتر اندیشیدن و بهتر سخن گفتن و بهتر رفتار کردن بدست می آورد؛ به او بها وارزشمندی می دهد. توانمندی هایی که در اثر آموزش های مستمر و تربیت پایدار و تلاش بدست می آید باعث می شود تا به عنوان انسان تربیت پذیر و آموزش دیده و متخصص در جامعه پذیرفته شده و کارایی بالاتری نسبت به سایر همنوعانش داشته باشد. اگرچه عناصر محیط و اقلیم و وراثت نیز بر این ویژگی ها تاثیر بسزایی دارد اما آنچه که باعث می شود تا انسان خردمند به قیمت برسد تخصص و کارایی هایی اوست که دراثر آموزش و پرورش یا تربیت به وجود می آید توانمندی های علمی و فکری واجرایی، توانمندی های مالی و اقتصادی، توانمندی های بدنی و فیزیولوژی، توانمندی های کاریزماتیکی و مدیریتی، توانمندی های هنری و صنعتی، توانمندی های روحی و روانی و... که دراثر تمرین و آموزش وتجربه و گاه از راه وراثت و بنیه ی بدنی و تندرستی عقلی و جسمی بدست می آید. و بی گمان همه این آموزش ها وتجربه ها بدون آزمون میسر نشده است. توانمندی انسان در آفرینشهای هنری و صنعتی بیشترین دگرگونی و پویش را در تاریخ جوامع ایجاد کرده است. و به همراه خود تاب آوری هایی نیز از لحاظ جسمی و روانی و فکری مترتب کرده است. انسانهای بردبار و شکیبا نیز قیمتی و ارزشمندند به ویژه اینکه علم شان با حلمشان گر چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 17 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت: 1:02

نقش  جنسیت بر سر نوشتشاید بارها اندیشیده باشیم که اگر جنسیت مااین نبود چه سرنوشتی داشتیم ؟براساس تقسیم بندی های جنسیتی حاکم بر فهم اجتماعی؛ سه یا چهار نوع جنسیت در بین مردم وجود دارد که توانسته است بر سرنوشت آنها حکمفرماباشد؛جنس اول یا جنس نرجنس دوم یا جنس مادهجنس سوم یا خنثیجنس چهارم یا ترنس ها که در خود انرژی جنسیتی متفاوت جستجو می کنند وبه دنبال تغییر آن هستند.آنچه که در فهم اجتماعی بعنوان دو جنس غالب دارای فراوانی و اعتبار  است ،در واقع جنس  زن  و جنس مرد می باشد.از این رو یکی از مهمترین عوامل تعیین سرنوشت در جوامع توسعه نیافته جنسیت است.و نقش و کارکرد و حقوق جنسیت نیز در آموزه ها و متون مقدس مشخص گردیده است .انتظاراتی که جامعه ی مبتنی برهمراهی با متون و عواطف مذهبی باشد در سرشت خود نیز رویکردها و انتظارات و منویات آن را دنبال حواهد کرد وبر همین اساس فرهنگ عامه جامعه نیز برآن قلمرو رنگ می پاشد و رنگ و بوی همین سبک ومدل فکری خواهد گرفت‌.بنابراین خواسته ی فرهنگ جامعه از جنسیت متفاوت بوده وبلکه کاملا سیستماتیک نسبت به آن رفتار می کند.جامعه از جنسیت مرد و پسرچه انتطاراتی دارد و چه نقش ها و کار کردهایی را یک‌پسر ومرد باخود همراه می کنداز بدو کودکی در تعیین‌ نام و لباس واسباب بازی ها گرفته تا تحصیلات و انتخاب رشته تحصیلی و مسافرت ها و دوست یابی ها و مطالعات و تفریحات ونهایت انتخاب همسر و خواستگاری و حقوق مربوط به انتخاب همسر و زندگی زناشویی، حق مسکن ونحوه زندگی و صله رحم وحتی فرزند آوری و...همه ی این کار کردها بین دو جنس دارای تبعیض وتفاوت بیشماری هستندکه با توجه به خاستگاه فرهنگی و سبک زندگی حاکم بر جامعه حق انتخاب را برای جنس مقابل محدود وحتی مسدود می کند چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 17 تاريخ : دوشنبه 23 بهمن 1402 ساعت: 1:02

برای دیده شدن و هویت یافتن باید در ظرف خاصی از هنجارها و نشانه های بودن و شدن قرارگرفت. هر هویتی ظرف و ظرفیتی دارد که همه موجودات و اشیا به آن نیاز دارند... رنگ و بو و مزه و همه محسوسات عاطفی و علمی و شناختی، هویت هر فرد و جامعه و چیزی را مشخص می کند. انسان ها نیز با رنگ و بو و مزه و پندارها و گفتارها و رفتارهای خود هویت می یابند. پارسایی، سخاوت،مسئولیت پذیری،محبت، پایبندی به پیمانها،شجاعت،گذشت و...همگی رنگ و بو مزه انسان هستند. پوسته ظاهری و قشریگذاری رفتارها و گفتارها حقیقت فردی کسی نیست. انسانها با رفتارهای زیستی خود، هویت و قیمت و بها می یابند! نه‌همین لباس زیباست نشان آدمیت بلوط های خوشرنگ پوسته های سخت وزیبا ولی مزه تلخ و گسی دارند به همین گسی بسیار کارگشا ودرمانگر نیز هستند. فرهنگ بلوط همین است که به مذاق هر گروه و کسی خوش آیند نباشد. اما کار کردش بسیار اصیل و نجیب و مفید و محترمانه است…  والی الله المصیر حمیدرضاابراهیم زاده ١٧دى١٤٠٢ #هویت #ظرف_هویتی #هویت_بصری #هویت_اجتماعی #هویت_ملی #هویت_فردی #هویت_شغلی  #هویت_بلوطی#هویت_فرهنگی #حمیدرضاابراهیم_زاده_بابلسر   چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 21 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 18:42

غریبه! آدمهایی هستند که برای همه غریبه اند. وجودشان در خانواده و محل کار و تحصیل و بین دوستان و اجتماعات کمتر حس می شود کمتر حرف می زنند مشغول کارهای خودشانند آسیبی نمی رسانند و از کسی توقعی ندارند تاثیر چندانی هم نشان نمی دهند آرام  و چراغ خاموش و ساکت در گوشه ای می نشینند ونگاه می کنند! لبخندی بر لب دارند و با گفتن چند کلمه ساده سلام وخدا حافظ  کارهایشان تمام می شود. درد دلی ندارند وبیشتر شنونده ی خوبی هستند! توقعاتشان بزبان نمی آید. اگر کاری از آنها بخواهی در سکوت برایت انجام می دهند. انگار کسی هم نمی تواندبااین غریبه ها انس بگیرد... نمی شود گفت بی تفاوت و بی روحند ولی اغلب هنرمندند... این سکوتشان از سخن بلد نبودنشان نیست! بلکه از غنا وبی نیازیشان نسبت به  گفتگوست. شاید کمی ترسناک به نظر بیاید اما اینها چشمهایشان گدای محبت و توجه کسی نیست. اینها  دور اندیشی بیشتری نسبت به گفتار و کردار بی نتیجه دارند تنها مشکل بقیه با آنها اجتماعی نبودن و مشارکت نکردنشان است. شاید خودشان را موثر ندانند ویا اینکه اهمیتی برایشان ندارد اما تلاش می کنند آسیبی به شما نرسانند! یااینکه از واکنش دیگران می ترسند. همیشه از آسیب دیدن از سخن و پندار و کردار دیگران وحشت دارند. دلشان نمی خواهد قضاوت‌شوند! دلشان نمی خواهد درهیجانات گرفتار دلواپسی دیگران  بشکند ویا دیگران را دلواپس رفتارشان کنند. اینها غریبه اند . کسی نمی تواند کشف کند در درون قلعه وجودشان کیست... این غریبه ها برای ما خیلی آشنایند! والی الله المصیر حمیدرضا ابراهیم زاده سیزدهم دی ۱۴۰۲ تمامی حقوق مربوط به این اثر در انحصار مولف محفوظ می باشد چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 22 تاريخ : پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 18:42

بسم الله الرحمن الرحیم یکی از مهمترین مخاطرات زندگی بشر هوش مصنوعی است علاوه براینکه هوش ساختگی باعث برون رفت از بحران ها و فشارهای روانی و کاری و سختی معیشت زندگی است،  اما درخود حفره های عمیق و خطرناکی دارد که می تواند منجر به پیدایش مخاطرات مهم و شگرفی شده و در تضاد و تعارض با اخلاق زیستی و قوانین انسانی قرارگرفته وبا آن به مبارزه برخیزد و علاوه بر مخدوش کردن امنیت انسانها و طبیعت به کرامت انسان نیز بی اعتنا ومخالف با آزادز های مشروع بشریتباشد. با توجه به سازمان یافتگی هایی که در برنامه های هوش مصنوعی وجود دارد هوش مصنوعی می تواند بزودی بر انسان چیره شده و انسان را در قفس محبوس کرده وبااو مانند حیوانات خانگی برخورد کند. البته از دوران کهن استثمار و بهره کشی از انسان و ویرانی انسانیت توسط غیرانسان دور از تصور نبود ودر بسیاری از تصاویر موجود در غارها و اهرام ثلاثه وسنگ نبشته های دنیا این موضوع نقاشی شده است . چه اینکه هوش مصنوعی قدرت خود کفایی وخود اتکایی وبازیابی بالایی داشته و می تواند با برنامه نگاری های خود مدارانه همه چیز را کنترل کند و هیچ حریمی را برای انسان، امن نگذارد. برخلاف آنچه که درباره قدرت تسلط برهوش مصنوعی گمان می بریم ، متاسفانه انسان در قدرت استفاده ومهاروکنترل آن بسیار ناتوان است. و اگر گمان‌می بریم با قدرت دادن به هوش مصنوعی از آن برای بهبود کیفیت زندگی بشر و امنیت وتوسعه پایدار از آن استفاده های مهمی شود این سخن و فکر کاملا غلط و خطرناک است و ریسک بسیار بالایی دارد. هوش مصنوعی با توانمندی هایی که در برنامه نویسی و احصای اطلاعات مهم وجامع دارد بشدت و به سرعت حریف انسان خردمند خواهد شد وآفرینشگر خود را از پای در آورده وحتی می چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 26 تاريخ : شنبه 9 دی 1402 ساعت: 10:43

                              مــریــم مقــدس (س)  santa Mariya   بانوی پاک دامن با اینکه پیامبر و امام  نبود، اما معصوم و مبعوث به رسالتی بزرگ شد .در قرآن کریم با سوره‌ای تخصصی بنام مریم مواجه می‌شویم که اوج تعریف از شکوه او و پسرش حضرت مسیح است. که در آن داستان تولد مسیح مطرح می‌شود. و در سوره آل عمران آیات35تا47 نیز با شخصیت و زندگی خود حضرت مریم آشنا می‌شویم و در سوره‌ی مائده آیات109تا120 به شخصیت و سیره حضرت مسیح معطوف می‌شویم.  قرآن مجید مکررا از حضرت مریم و مسیح  به کرامت و بزرگی یاد کرده و سیره ایشان را الگو قرار داده است. و با اندکی دقت در می‌یابیم که تعداد اسامی این دو بزرگوار بمراتب چندین برابر نام پیامبر اسلام در قرآن یاد شده است. نام خانم مریم 98 بار تکرار شده است. او جدای اینکه مادر عیسی  باشد، مطرح‌ترین نام زنانه‌ای است که بعنوان نماد زن در قرآن از او یاد شده است. و حتی خداوند او را بر تمام  بانوان جهان برتری داد: وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِکَةُ یَا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاکِ وَطَهَّرَکِ وَاصْطَفَاکِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ [آل عمران :٤٢] و (به یاد آورید) هنگامی را که فرشتگان گفتند: «ای مریم! خدا تو را برگزیده و پاک ساخته؛ و بر تمام زنان جهان، برتری داده است. با توجه به مجموعه لطائف و ظرائفی که در زندگی آن بانوی مطهره در دسترس است، در می‌یابیم که قرآن، زیست و سامانه  رفتار شناسی و سلوک مریم را ملاک تحسین نظر خود قرار داده است.                  &nbs چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 22 تاريخ : شنبه 9 دی 1402 ساعت: 10:43

مازنی ها مثلی دارند ؛ اگر کسی بی بنیه بخواهد حرف زور وشاذ بزند می گویند:لیسک شاخ در بیارده.یعنی حلزون هم شاخ خودش را نشونمون می دهد!درحالیکه جناب حلزون را توهم  برداشته است .توهم درواقع همان دروغ شاخدار است.هنگامی که در چیزی ناتوانی  ونا آگاهی وکم اطلاعی داریم، اظهار نظر کردن در آن مورد بسیار زشت و برانداز است.ناتوانی در هرچیزی مستلزم آمادگی و تحصیل و توانخواهی وتوان یابی است.چیزی که جامعه ما امروز از آن رنج می برد از توهم است.نظریه دادن و مداخله و غرور و توهم و شاخ کشیدن برای هرچیزی که توانایی اش را نداریم ناپسند است...که حضرت حق فرمود؛لا تقف ما لیس لک به علم. سوره اسراچیزی که نمی دانی را بیان نکن.نظریه کارشناسی نسنجیده دادن. قضاوت بیجا کردن وبدون درک سخن گفتن وسخنوری کردن مشمول همین شاخ کشیدن به ساحت دقت ودرستی است.مسئولیت پذیری دراین است که به هنگام دفاع و مبارزه و پایداری دانسته عمل کنیمحتی اگر لازم است و احاطه ای به چیزی نداریم خاموش باشیم.این خاموشی وسکوت هم وقار و تعهد است.امام‌پارسایان فرمودند؛یا مودبانه سخن بگوی ویا عاقلانه سکوت کن.در مقابل توهم خود ودیگران ایستادگی کنیم.توهم دانایی و توانایی و مانایی و... عامل پسرفت است.#توهم_ممنوعحمیدرضاابراهیم زاده۲۲فروردین۱۴۰۱ تمامی حقوق مربوط به این اثر درانحصار مولف محفوظ می باشد. چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 55 تاريخ : چهارشنبه 30 فروردين 1402 ساعت: 13:42

تضعیف پول ملی با خرچنگ نقدینگی.آشنایی داشتیم که در دهه هشتاد بعلت عدم توانایی در ادای مهریه به حبس محکوم شده بود.بسیار مودب با روابط عمومی بالا و زیرکی هایی که داشت در زندان بعنوان همراه و راننده و مشاور مدیر خرید زندان کار می کرد.روزی جناب آشنا برایم تعریف کرد که مااز فروشگاهی که معتمد اداره زندان بود  دو روزانه ۲۰۰ کیلو مرغ منجمد  و به همراهش بسیاری از نیازمندی هایمان را در حوزه تعذیه از آنجا می خریدیم. آدم بسیار خوبی بود.فروشگاهی مجهز به انواع واقسام تابلوهای وان یکاد وآیت الکرسی  و...ومن همیشه خیره به این تابلوی بسیار زیبا یکبار با دقت آیت الکرسی را می خوندم...آشپزخانه های عمومی وبزرگ مثل زندان و سربازخانه و دانشگاه و... داستان خاص خودش را دارد و همه چیز حساب وکتاب مخصوص بخود را طی می کند. یه مدت در پخت و تقسیم غذا مشکل داشتیم و غذا  مطابق با سرانه ی ما به روش بسیار ضایعی کم می آمد  و اعتراض بچه ها از کمییت وکیفیت غذا بالا رفت برای همین مدیر آشپزخانه خیلی جدی وارد عمل شد و همان ابتدا سبدهای مرغ  را در داخل آشپزخانه وزن کرد و گفت: کل مرغهای تحویلی ۱۶۰ کیلوست.چهل کیلو کم داریم.وگزارش رد کرد.این وسط  چه بلایی سر امانتی آشپزخانه می آمده است؟دیواری کوتاه تر ازمن یافت نمیشد و بیشتر از هرکسی به من شک کردند که مرغ  را در توزین با فروشنده گاو بندی می کنم و یا بعلت بدهی ام در حین نگهداری به لطایف الحیل بار را از محدوده انبار آشپزخانه خارج می کنم.!!!گناه وبزه خیانت در امانت را غیر رسمی بمن چسبانده بودند!اما مطمئن هم نبودندلابد می خواستند مچم را بگیرند.من هم بخودم مطمئن بودم و به مدیر آشپزخانه و مدیر مالی گفتم :همه جای خرید دقت دارم و تقر چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 53 تاريخ : چهارشنبه 30 فروردين 1402 ساعت: 13:42

ضرورت آموزش  همگانی  وهمه جانبه ی حقوق شهروندی ازاینجا مشخص می شود که عدم آگاهی مردم به حق وحقوق متقابل فردی واجتماعی باعث آسیب به خود و دیگران است!مردم ونسل های نو باید بیاموزند در زندگی اجتماعی چه حقوقی دارند  و نسبت به هم حقوق متقابلشان چیست!ما وجامعه ی بحران زده ی مان گرفتار توهم دانایی. توانایی. فهم درست. مانایی هستیم.توهم غلیظی هم داریم  ویکی ازبزرگترین وشاخص ترین نشانه ی این سرطان گرایش به فرا قانونی بودن است ! با شروع بیماری توهم فرا قانون می شویم. وستم کردن بخود ودیگران را بافتاوی وبرداشت های مختلف و شاذ ستم می کنیم.در تمام رفتارها و فعالیتهای اجتماعی تلاش می کنیم از حفره ها وخلاهای قانونی برای خود منافع بسازیم وبزنگاه هایی برای خود بوجود بیاوریم تا حقی را برای خود بوجود بیاوریم ودر این راستا به حقوق دیگران تعرض کنیم... تمام منافذ و کلاه شرعی هایی که به جامعه تحمیل می شود  باعث تعارض رفتاری و انسداد صداقت و سستی روحیه پذیرش والتزام به قانون است.تعرض به حقوق هم بافریب به وجدان و قاضی درون خود! بافتوا های عجیب که مثلا : شرائط و مقتضیات ایجاب کرده است و الان بااین شرائط اشکالی ندارد و... به بزه حکم استثنا می دهند. وبه خود حق دادن ها شروع می شود!دیگران باید تحمل کنند.چارچوب ها و حقوق همسایه داری وهمکاری و شراکت و...را نادیده می گیرند انتظار دارند تا دیگران برایشچشم پوشی کنند. در هر تخلفی می‌گویندیکشب که هزار شب نمیشود!اما واگر و کاش و مگر هایشان ....زیاد و زیاد تر می شود و اندک اندک همه ی سطوح واقشار وطبقات جامعه بااین رفتار ها بیمار می شود و اپیدمی توهم و دروغ و ریا،  جامعه را از پای در می آورد.!ادب معاشرت و روابط چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 46 تاريخ : چهارشنبه 30 فروردين 1402 ساعت: 13:42

  با فرارسیدن ایام عید و روزهای  دید و بازدیدها و غبار روبی ازخانه‌ها. لازم است قلب ما نیز از زنگار کدورت‌ها زدوده شود. بعضی از دلخوری‌ها نیاز به بایگانی ندارند و باید با اغماض و مدارا جای خود را به محبت بدهند و می توان سوء تفاهمات  را با گذشت وگفتگو حل کرد. شاید که بعضی از کدورتها به علت ساختار آسیب رسانی قوی به طرفین قابل اغماض نیستند و برای حلشان باید طرفین اعتماد سازی کنند و برای تنظیم روابط و تحکیم دوستی و نظام  مسالمت‌آمیز همزیستی، دیگران واسطه‌ی خیر شوند و غبارها را بروبند. متأسفانه بعضی از کدورت‌ها همچون بیماریهای حاد مزمن شده‌اند و باید برایشان علاجی کرد. پیشنهاد می کنم:    ابتدا حجم و جنس کدورت‌ها و زمان آنها را مشخص نمایید. سپس باید معین نمایید سنگینی این پسماندها چیست؟ (چون باید حد و مرز خرابی‌های آن شفاف شود. تا وضعیت  زخمها معلوم شود و بعضی از جراحات لازم است با پماد وضماد  ترمیم شود و  بعضی ها پانسمان  ومراقبت شوند وبرخی از جراحات حاد راباید بخیه زد. ) همواره خلا باعث جذب میشود. یعنی هرچه فضای آشفته ی ذهنی تان را خالی وغبار روبی کنید ، مسائل مثبت را بهترجذب میکنید. تخلیه یا فنک شویی یعنی روبیدن فضا از پسماندهای کهنه و دست و پاگیر. بعضی از افکار و خاطره‌ها قابلیت آرشیوشدن  و ماندن را ندارند باید فراموششون کرد. راهکار وابزار فراموشیش هم اجازه ندادن به مرور و حضور آنهاست. شما وقتی راحت می‌بخشید راحت بخشیده می شوید. انرژی مثبت هم نیاز به تحرک دارد و انرژی کم منفی هم می تواند  انرژی مثبت را تخریب کرده و باعث سر درد و اختلالات هورمونی شود. در آموزه‌های دینی هم داریم که طعم عفو لذیذ تر از انتقام است. &nb چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 67 تاريخ : جمعه 4 فروردين 1402 ساعت: 21:20

خیانت در امانت واژه خیانت برای هیچ کس  ناآشنا نیست.  تقریبا همه انسانها در دوره زندگیشان در مختصات و محدوده کره زمین با انواع مفاهیم خیانت روبرو شده اند. امانت هایی چون مال و ناموس و پیمانها ومسئولیت های اداری و اجتماعی و رفتار های گروهی و فردی و رازهای مهم فردی وگروهی و سیاسی و ... که خیانت درآن باعث ستیزه های جدی و تضاد و دشمنی وسردی و تیرگی روابط و بازگشت نا پذیری اعتماد است. مهم ترین گنج هر نوع رابطه ای اعتماد است اصل اعتماد باعث می شود تا سازمان ها و گروهها و افراد بتوانند برپایه ی آن به مشترکات مالی و خانوادگی و حیثیتی  برسند و بر همین اساس تن به شراکت بدهند. شراکت در زندگی شراکت در دارایی شراکت در دوستی   شراکت و عضویت در کارهای سازمانی و اداری و... همگی شراکت هایی هستند که به اعتماد متقابل بسیار بالایی نیازمندند . خیانت باعث می شود تا اعتماد ضایع و مخدوش شود و در این صورت جوانه زدن و احیای نهال و درخت اعتماد بسیارسخت وگاه محال می گردد. خیانت می تواند به هر دلیلی رخ دهد.  طمع و ترس مهمترین دلیل خیانت محسوب می شود و آنچه که خیانت را نابخشودنی تر می کند  طمع و زیاده خواهی است. بنابراین خیانت می تواند از سوی هرکسی رخ دهد  خیانت ، نژاد و طبقه ی مالی و اجتماعی و فرهنگی و سن  و جنسیت و تحصیلات و شغل پذیر نیست ممکن است در هر طبقه و جنسیت و نژاد و سنی رخ دهد مهم این است که خائن چقدر ضعیف باشد و یا چه اندازه خلا درونی داشته باشد. بی گمان خیانت موقوف به موضوع خاص مالی یا جنسی و ناموسی نیست. هر رفتاری که بتواند باعث سلب اعتماد و شکستن دژ اعتماد گردد؛ خیانت است. و این رفتار آسیب های جدی بر کسی که اعتمادش مخدوش شده باشد خواهد زد. از این چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 76 تاريخ : جمعه 4 فروردين 1402 ساعت: 21:20

شنیده اید که می گویند فلانی شورش را در آورد!!! دوران کودکی ام خشکسالی های خشنی رخ می داد.ما کشاورز زاده بودیم وزندگی مان به آب کافی و وافی ربط داشت.برای فرار از بحران باید چاه می زدیم تا زندگیمان بر باد نرود!اونوقتها دوراه داشتیم اولخرید لوله فلزی  ۹ تا دوازده متری و حفر چاه مته ای . که اغلب چاه های مته ای بعلت عدم  آگاهی و شناخت از بستر زمین، گاز دار می شد و حتی بایک کبریت روشن می شد و شعله می گرفت بارها این اتفاق برایمان افتاد که چاه مته ای منفجر می شد  چون اکسیژن سوخت برای گاز متان اجازه نمی داد تمیز بسوزد برای همین حالت انفجاری میگرفت. و ناگاه باصدای مهیبی خاموش می شد.آب بد مزه ای هم می داد که بو وطعم آهن زنگ زده می داد و چندان به درد کشاورزی نمی خورد. دور و بر لوله خروجی آب همه جاش رنگ تند مسی رسوب می کند.هیچ شناختی از مهندسی استحصال آب و چشمه وجود نداشت چون در منطقه آب خیز زندگی می کردیم  همه جا ممکن‌است به سفره وصل باشداما این سالها محال است با نه‌متر حفر کردن به آب برسیم زیرا سفره اولیه آب خالی شده است.!!!آن سال ها مهم فقط جای چاه بود که دست وپا گیر نشود همین.! هرگوشه ای از زمین و یا حیاط خانه چاه حفر می شد و آب تمیزی هم می جوشید.اما راه دومی هم بود؛چاه کن یا مقنی بیل می گرفت و دایره ای به قطر یک متر می کند تا ده متر به سمت پایین حفاری می کرد وباپیداشدن ماسه زرد چشمه پیدا می کرد شاید چشمه نبود چون ما ساحل نشین بودیم سفره آب زیر زمینی را دراین عمق پیدا می کردنداین وسط گاه مقنی با کنجکاوی یا توهم و مهندسی غلط یا بیشعوری گری، شورش رو در می آورد یعنی بیخود اضافه تر بیل می زد که به سفره ی آب شور می رسید که وصل به دریا بود.آب شور گاه یک سفره و مخزن چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 1 فروردين 1402 ساعت: 15:20

بی فرهنگ های خودمانی همه ما شهروندان و همسایگان با افراد بی فرهنگ و بی مسئولیت برخورده ایم که از رفتارزشت و  زننده آنها منزجر و نگران شده ایم. رفتاری که بر پایه خود باهوش بینی  و توهم دانایی وتوانایی سرچشمه گرفته است. بی فرهنگ ها هیچ تعهد والتزامی به قوانین و رعایت حقوق دیگران ندارند. هیچ مسئولیتی را درقبال رعایت حق  دیگران‌ وخود ندارند. بی فرهنگها غریبه  نیستند بلکه بسیار خودمانی هستند. بی فرهنگ همسایه ای است که صدای سگ وبوق ماشین وجشن وعزای بی جا وموقعش باعث سلب امنیت  همسایه هامی شود. بی فرهنگ کسی است که گواهینامه رانندگی را قبول شد ولی در اجرای درست آن تعلل وغفلت دارد. بی فرهنگ کسی است که با پارک کردن ماشینش در بدترین جای ممکن باعث انسداد خیابان می شود. بی فرهنگ کسی است که چشم چرانی می کند . بی فرهنگ کسی است که دروغ می گوید وریا می کند. بی فرهنگ کسی است که ربا و رشوه می خورد و می دهد. بی فرهنگ کسی است که از کار وخدمات و کالایش می زند ‌ولی در محاسبه خودش را منصف جلوه می دهد. بی فرهنگ کسی است که توقع دارد دیگران بخاطرش گذشت کنند‌ ولی هرگز نمی تواند بخاطر دیگران حقوقشان را مراعات کند بی فرهنگ کسی است که از ضایع کردن  حق دیگران به هرشکلی ابایی ندارد . اما همواره معترض از رفتار بی فرهنگی دیگران است. بی فرهنگ ها متقلب های حرفه ای و هنرمندان چیره دست تقلب و  دورویی هستند. و.... بی فرهنگ هایی که در روز با مواجهیم اغلب محترم و  تحصیلکرده و متشخص نشان می دهند اما بغایت بی فرهنگ و رفتار های جسورانه و زشت و منزجر کننده ای دارند. از همزیستی بااین گروه از موجودات انسان نما  احساس سختی و خفقان و نگرانی می کنیم.  هرگز کسی چشم بندی...
ما را در سایت چشم بندی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : ddayeremina5 بازدید : 71 تاريخ : سه شنبه 1 فروردين 1402 ساعت: 15:20